lördag 21 februari 2009

Livets stormar ger starkare rötter

Ja, det är nog så, men det är jobbigt att stå mitt i stormen.

Mycket mycket att göra och tänka på. Mycket i skolan, hur blir det med jobbet? Kommer jag in på handels? Hur ska jag klara mig ensam utan Jimmy i 4 veckor? När ska vi säga upp lägenheten? blablabla... det är verkligen mycket nu

Pratade med mamma och syster igår, de är i Salszburg eller hur det nu stavas och åker skidor. Vore så skönt med lite semester kände jag då. Fast gärna i ett varmt klimat. Det vore verkligen toppen! Det får allt vänta tills vi har pengar och betald semester, vilket kommer ske om sisådär 100 år.

Nu ska jag ta lite positiva händelser också. Jimmy fyllde som ni vet 24 år i onsdags. Och tänka sig att det var jag som stod för middagen (!). Bilden med fläskfile gjorde jag. Det var grillad vitlöskmarinerad fläskfilé (gjord på Jimmys nya grillstekpanna han fick av grabbarna) med en limeyoughurt och timjanpotatis (Tack Elin för det tipset ;) Dagen innan gjorde Jimmy världens godaste ugnsbakade lax med chili och champinjoner.






På alla hjärtans dag fick jag fina rosor och choklad. Mys-Jimmy! Han har dessutom färgat håret lite mörkare (superfint!)


Sist men inte minst en bild på min söta vän Emelie. Bilden är tagen när vi fikade på det mysiga fiket i Kalmar när jag varit på anställningsintervju, vad heter det nu igen? Kullzenska?

1 kommentar:

Jimmy Danielsson sa...

tack älskling, allt kommer ordna sig.. vi ska ha världens skönaste semester, ska ju vinna storkovan idag ju=) puss