måndag 23 februari 2009

Björnanas picknick

Okej, jag kan egentligen stava (rubriken), men jag tänkte dela med mig av en lite berättelse som jag skrev när jag var 7,5 år gammal. Jag älskade verkligen att skriva berättelser och rita till. Här kommer den (originalversion).

Björnanas picknick

Varje år hade Björnana picknick på ett speciellt ställe som björnana kände var picknicken var nonstan
Ni jick Dumbo upp!

andra kapitlet
Dumbo- Dumbo! skrek Tedy
Ja-Ja skrek Dumbo!
Var är du
Här uppe
var gör du min flicka
spilde te på mig igår

Tred Je Kapitlet
nu går vi sa Dumbo
vart ska vi sa Tedy
vi ska ju på picknik
jaha

Kom nu! sa Dumbo
Vänta! nu komer någon
var still som sten
Här är pickniken
kom vi leker
Ja nu ska vi häm
Hej då sa Dumbo
Hej då sa Tedy

Snip snap slut så var sagan slut

Ja, visst var det en underbar historia? :) Ska rota fram lite fler så kanske jag kan ha en följetong här på bloggen. Jag ska försöka publicera en bild på mästerverket nästa gång när jag har tillgång till sladden till mobilen. Kunde inte låta bli att skriva den. Jag skrattade nog i 10 minuter när jag läste den idag. Måste erkänna att jag uppdaterat flitigt på sista tiden. Kanske beror det på att jag har världens tråkigaste kurslitteratur liggandes bredvid som bara väntar på att få läsas. Synd att jag somnar så fort jag öppnat pärmen bara. Jag har kommit till sidan 12 (av 605).

Ska nog ta en sväng i skogen med älsklingshunden först:)

1 kommentar:

Gullan sa...

Gud, va roligt att läsa sina egna sagor när man var liten. Jag har själv hittat lite grann i källaren. Kanske jag lägger in ett inlägg någon gång:-)
Ha det gott!
Puss Gullan