fredag 24 april 2009

Jag vill vinna en miljon


Ja, det skulle inte vara helt fel att vinna en miljon just nu. Jag lovar att jag ska ta väl hand om den miljonen. Det roliga/jobbiga med mig är att jag alltid tror att jag ska vinna så fort jag köper en lott. problemet är att jag aldrig vinner. Jag har nog aldrig vunnit på en lott. Eller jo, 25 kr har jag nog dragit in en gång.

Jag började morgonen med en härlig ensampromenad runt sjön. Härligt! dock inte lika härligt att jag har ont i halsen idag. Lite för mycket sång igår kanske och kanske för lite kläder på mina promenader. "Man ska svettas in våren" men det är ju så tråkigt.

Jag passar på att visa en god middag som Jimmy bjöd på häromdan. Kyckling i lergryta med timjan och lite andra kryddor. Mums!

Har börjat göra det till en vana att lägga in en bild på mig och Emelie, ätandes glass i solen. Det är ungefär det som händer just nu. Ja och sen lite uppsatsskrivande också. På måndag och tisdag bär det av till Göteborg för intervjuer med några allsvenska fotbollsklubbar. Vi är numera med i ett forskningsprojekt vid Växjö universitet, vilket är riktigt bra för då behöver man inte betala resan till Göteborg.


Ikväll bär det av hem till Högsby för att fira syster som fyller 17 år. Hon börjar bli gammal nu, eller ja äldre i alla fall. Och det innebär att också jag blir äldre. Om någon frågar mig säger jag att jag är 20 år. Men sen kommer jag på att jag ju faktiskt är snart 22.

Nähe, nu ska jag laga lite mat tills Jimmy kommer hem.



"Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom. "

Inga kommentarer: