torsdag 23 juli 2009

Har lite sommarabstinens




Jag vill till Öland! Jag vill ha sommarlov, så som man hade på lågstadiet. Leka hela kvällen och bara springa runt helt fri. Inte behöva bekymra sig för något eller någon. Tänk vad skönt det var! Fast det finns vissa saker som är riktigt bra nu med. Jag gillar att vara 22 också.. eller ja, 21 är jag ju.

Jag gillar att vara själv i Kalmar, lite. Jag gillar att jag får fram min kreativa sida. Har köpt akrylfärger, penslar och målarduk. Här ska målas! Och jag har börjat skriva en sång. och jag går alltid en mysig promenad runt parken varje kväll, för att hämta lite inspiration. Och så har jag fotat lite, och mer ska det bli. Det är för härligt att vara kreativ ändå. Synd att jag bara har några få timmar på mig varje dag. Jag är för trött för att vara vaken längre än till 10. Jobbet är lite jobbigt ibland. Men kul. Jag fick in mitt första avtal idag. Det var kul! Synd bara att jag har haft migrän typ 4 gånger på 2 veckor. Inte kul. Tur att det finns dicoflenac. Men jag gillar egentligen inte att käka konstiga tabletter (OBS de är receptfria). Lite dumt att sitta på en dålig stol hela dagarna också. Den är inte ergonomisk på något sätt. Jag håller på med en egen lösning á la kuddar och tröjor i svanken. Det fungerar sådär. Men kreativ som jag är så ska jag allt hitta en lösning på det. Kanske att jag letar upp en höj-och-sänkbart bord. Det är hög konkurrens om dom kan jag lova. Men nu är ju nästan alla på semester ...;)

På lördag blir det att sjunga på bröllop. Det ska bli kul. Jag älskar verkligen att sjunga. Jag älskar det. Och jag älskar hästar. Hoppas Gotte blir frisk i sitt lilla ben snart. Han har gått och vrickat sig eller nåt. Försök att vricka foten om du väger ett ton. Det gör nog ganska ont. Tur att han verkar bättre i alla fall.

sist men inte minst måste jag berömma mig själv för ett otroligt långt inlägg. För att vara mig alltså :)

2 kommentarer:

Gullan sa...

Jag ser verkligen fram emot att sjunga ihop med dej på bröllopet! Vi syns i morgon -fredag - för genrep:-) Kram Gullan

Anonym sa...

Finaste Ben! Saknar dig:)
Puss från sus