söndag 14 december 2008

London & Köpenhamn






























































Har kommit hem från en underbar men kort resa till London & Köpenhamn. Åkte i måndags och kom hem i onsdags kväll. Har i alla fall hunnit uppleva mer än vad jag borde ha gjort på en vecka ;) Vi ville se allt men har kvar ganska många saker på vår se-i-London-lista. Vi fick åtminstone se en "mailbox", och "cateyes". Vi trodde att det skulle bli svårt att förstå språket, men det var inga problem alls. Jag var visst bättre på engelska än jag trodde. Dock var Danskan svårare att förstå. Emelie och jag tittade på varandra flera gånger och jag tror att vi båda såg ut som två frågetecken. Tyvärr hann vi inte gå på Ströuuget, men vi tar det nästa gång. Vi blev bjudna på en helt underbar middag i London (utanför london i Byfleet, Surrey). Indisk mat. Haha, Damon tyckte att det var bra att vi fick äta lite typisk engelsk indisk mat;P.
Jag ber om ursäkt att bilderna ligger i en enda röra, men jag har inte riktigt kommit på hur man gör för att få dem fint på sidan. Aja, som ni ser var Marabou choklad en stor hjälp när vi fick vänta på tåget i 2 timmar eller när vi precis missade bussen till vårt Hostel. (miiinst 7 rutor var det värt). Vi bodde på ett hostel i Stansted (vi trodde det var som Hotell). Vi bodde hos ett äldre par i deras fina villa ca. 10 min från flygplatsen. De var så gulliga och kom och hämtade oss kl 11 på kvällen och körde tillbaka oss kl 5 på morgonen dagen efter. Kolla in vilken söt rosa toalett de hade. Och jag förstår inte varför de har en kran med varmt vatten och en kran med kallt vatten? När vi skulle tvätta ansiktet sent på natten blev vi lite konfunderade. Hmm, i det varma vattnet blev man skållad och i det kalla förfrös man. Vi är i alla fall överens on en sak; Vi ska tillbaka! Och då ska vi stanna längre och se saker inne i London. Varför inte bara ha en kran med ljummet vatten? :) Vi fick 7 timmars sömn av 75 timmars tid. Vi åkte tåg/buss/flyg i ca. 16 timmar på tre dagar. Men oj vad det var värt det. Helt fantastiskt! Vi har fått kontakter som vi aldrig hade fått annars.

Jag är fortfarande trött, men nöjd. Snart är det jul. Härligt!


Inga kommentarer: